Performanțe bune pe Bursa pentru sponsorii Cupei Mondiale

Iunie 13, 2018 01:22

Cupa Mondială 2018, organizată în Rusia este în plină desfășurare și a sosit timpul să aruncăm o privire asupra modului în care au performat unii dintre principalii sponsori ai FIFA și ai Cupei Mondiale listați pe bursele internaționale de valori.

FIFA, adică Federația Internațională de Fotbal, oferă în prezent companiilor șansa de a deveni parteneri oficiali, sponsori ai Cupei Mondiale sau sponsori regionali. Nu este clar cât de mult plătesc acești parteneri oficiali către FIFA, însă federația a obținut 1,58 miliarde de dolari doar din sumele de marketing alocate pentru Cupa Mondială 2014, din Brazilia. Potrivit The Telegraph, costă între 25 și 50 de milioane de dolari anual pentru un partener FIFA și între 10 și 25 milioane de dolari pentru a fi sponsor al Cupei Mondiale.

În prezent există șapte parteneri FIFA pentru Cupelor Mondiale din 2018 și 2022. Această listă include, printre altele, companii de genul Adidas (#ADS), Coca-Cola (#KO) și Visa (#V). În același timp, McDonald's (#MCD), alături de alte câteva companii, este sponsor oficial al Cupei Mondiale din 2018. Toate aceste companii se regăsesc în lista de peste 3.000 de acțiuni individuale și ETF-uri oferite de Admiral Markets pe contul Admiral.Invest.

Abordarea FIFA este simplă: "Cupa Mondială este cea mai eficientă platformă internațională de marketing, ajungând la milioane de oameni din peste 200 de țări din întreaga lume". Prin urmare, să aruncăm o privire la performanțele înregistrate de unii dintre principalii sponsori ai FIFA.

Coca-Cola (simbol KO)

Coca-Cola s-a asociat cu FIFA încă din 1974. Compania a semnat o prelungire de 16 ani cu FIFA în 2005, adică până la Cupa Mondială din 2022 - o afacere pe care a făcut-o gigantul băuturilor înainte de a ști chiar unde vor avea loc turneele din 2018 și 2022.Coca Cola

Grafic zilnic Coca-Cola, sursa: web.admiralmarkets.ro

Investitorii vor observa că producătorul de băuturi răcoritoare Coca-Cola a înregistrat o performanță destul de slabă în perioada recentă. Se poate lesne constata picajul înregistrat la începutul anului, care nu a fost urmat apoi de o revenire precum cea a restului acțiunilor de pe Wall-Street. Însă, pe un interval de timp ceva mai îndelungat, de 5 ani, cotația Coca-Cola a crescut cu peste 10%.

Visa (simbol V)

Visa a încheiat un acord cu FIFA în 2007, care i-a dat dreptul să devină sponsor oficial cu începere din anul 2010, înlocuind astfel Mastercard, principalul său competitor. Gigantul cardurilor de credit este și acum partener având contract semnat până în 2022.Visa

Grafic zilnic Visa, sursa: web.admiralmarkets.ro

Spre deosebire de Coca-Cola, acțiunile Visa au crescut masiv de când au devenit sponsori ai FIFA. În perioada recentă, cotația Visa s-a situat pe un trend constant de creștere, iar episodul corecțiilor abrupte din piețe, de la începutul anului, neafectând aproape deloc performanța Visa, aceasta situându-se în prezent în zona maximelor istorice.

Adidas (simbol ADS)

Compania germană de echipament sportiv a devenit partener FIFA încă din 1970. În noiembrie 2013, Adidas a semnat o extensie pentru a deveni partener oficial, furnizor și licențiat pentru Cupa Mondială a FIFA și toate evenimentele FIFA până în 2030.

Adidas

Grafic zilnic Adidas, sursa: web.admiralmarkets.ro

Acțiunile Adidas au consemnat o evoluție mai volatilă, însă și-au păstrat tendința ascendentă, cotația crescând cu aproximati 150% în ultimii 5 ani.

CONCURS CU PREMII

Câștigă una din cele ⚽⚽⚽ semnate de Razvan Lucescu si un Trading KIT in valoare de €1.000.

Lasă un comentariu pe pagina de Facebook Admiral Markets cu finalistele Cupei Mondiale si scorul final (timp regulamentar) până pe 30.06, ora 17:00. Distribuie postarea.

sau,

Deschide un Cont Real de Tranzactionare in perioada Cupei Mondiale si primesti gratuit un Trading KIT si o minge semnata de Razvan Lucescu. Campanie limitata! APLICA AICI












Avertizare asupra riscului

CFD-urile sunt instrumente complexe și au un risc ridicat de a pierde rapid bani din cauza efectului de levier. 83% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă înțelegeți modul în care funcționează CFD- urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.