25 de miliarde de dolari, șterse din capitalizarea Boeing. Ce va urma?

Martie 22, 2019 01:52

La data de 11 martie, acțiunile Boeing s-au prăbușit după ce a avut loc un al doilea accident mortal, în care a fost implicat încă unul dintre avioanele sale din seria 737 Max. Peste 25 de miliarde de dolari au fost șterse din capitalizarea bursieră a producătorului de avioane Boeing, în cel mai mare picaj al cotației acțiunilor care a avut loc de la atacurile teroriste din 11 septembrie 2001.

Modelul 737 Max reprezintă cel mai important program de aviație comercială al companiei Boeing, implicând peste 5.000 de comenzi pentru aeronavă. După ce au livrat doar 300 de jet-uri de la prima livrare, care a avut loc în martie 2018, investitorii încep să își ridice semne de întrebare cu privire la ceea ce s-a întâmplat, dacă se pot face reparații și dacă operatorii de transport aerian vor continua să aibă încredere în Boeing sau vor începe sa se îndrepte rapid către concurență, adică Airbus? Să aruncăm o privire la situație.

Recordul negativ al modelului Boeing 737 Max

Au fost două incidente majore care au implicat aeronava Boeing 737 Max în care, în ambele situații, avioanele s-au prăbușit la scurt timp după decolare. Pe 10 martie 2019, zborul 302 al companiei Ethiopian Airlines s-a soldat cu o prăbușire într-o zonă rurală aflată la sud-est de Addis Abeba, ucigând toți cei 149 de pasageri și opt membri ai echipajului care se aflau la bord.

În timp ce autoritățile franceze conduc investigația înregistrărilor din cutiile negre ale avionului, există deja asemănări îngrijorătoare cu zborul Lion Air 737 Max, care s-a prăbușit în Indonezia, în Marea Java, la doar cinci luni înainte de accidentul Ethiopian Airlines, în care au fost ucise 189 de persoane.

Țările din întreaga lume au decis acum să interzică ridicarea de la sol a modelului 737 Max, cel puțin până în luna mai a acestui an. În același timp, Boeing a sistat toate livrările de 737 Max. Unele companii aeriene solicită despăgubiri, altele semnalează că își pot anula în totalitate comenzile. O mare parte din investitori au bătut în retragere.

Ce urmează pentru Boeing?

Toată atenția se îndreaptă acum către sistemul anti-stall (de pierdere de viteză) al aeronavei 737 Max, numit "Sistemul de augmentare a caracteristicilor de manevrare". Este un sistem de siguranță care acționează atunci când forța ascendentă produsă de aripile avionului nu este suficientă pentru a menține avionul în aer. În acest caz, sistemul va îndrepta automat botul aeronavei în jos în orice situație, indiferent dacă piloții sunt pe zbor manual sau pe pilot automat.

Îngrijorător pentru Boeing, mulți piloți și-au exprimat șocul și îngrijorarea că oficialii companiei americane nu au reușit să comunice o schimbare extrem de importantă a felului în care diferă comportamentul de zbor al lui 737 Max. Cu toate acestea, de atunci, prețul acțiunilor Boeing și-au încetinit scăderea, la sfârșitul unei săptămâni tumultuoase pentru cea mai mare companie aerospațială din lume. Acest aspect s-a datorat, în mare parte, rapoartelor agenției France Press, care a afirmat că Boeing va efectua o actualizare de software pentru aeronavele sale 737 Max în această lună.

Câștigurile au fost limitate, însă, din cauza faptului că grupul aerospațial a anunțat că ar putea dura trei până la șase luni pentru a repara și instala actualizarea de software, variantă care va costa aproximativ 500 de milioane de dolari. Cu toate acestea, din cauza faptului că livrările modelului 737 Max reprezintă aproape 60% din veniturile totale ale companiei, care s-au situat la nivelul de 100 de miliarde de dolari anul trecut, investitorii vor urmări îndeaproape toate evoluțiile semnificative - inclusiv investigația Departamentului de Transport al Statelor Unite în ceea ce privește dezvoltarea aeronavei respective.

Tranzacționarea CFD-urilor acțiunilor Boeing

La începutul anului 2019 nu au existat rating-uri de „vânzare" (sell) pentru acțiunile Boeing. Cu toate acestea, odată cu prăbușirea aeronavei deținute de compania Ethiopian Airlines precum și a investigațiilor ulterioare, două companii de investiții au plasat ratinguri de "sell" pentru acțiunile Boeing și ar mai putea urma și altele, în aceeași direcție.

Analiștii de la Norddeutsche Landesbank (Nord / LB) au un rating de „vânzare" și un preț țintă de doar 300 de dolari pe acțiune pentru Boeing. În timp ce cotația Boeing a închis la 378 de dolari la sfârșitul săptămânii, în care a avut loc cel mai recent accident, aceasta reprezintă un dezavantaj semnificativ. Cu toate acestea, merită să ne amintim că Norddeutsche Landesbank este doar o singură casă de investiții – multe altele păstrând până în prezent ratinguri de cumpărare pentru acțiunile Boeing.

Să aruncăm o privire către graficul prețului acțiunilor Boeing:

Graficul lunar al acțiunilor Boeing, sursa: Admiral Markets MT5 Ediția Supremă, interval: 1 aprilie 2007 - 18 martie 2019. Rețineți: Performanța trecută nu este un indicator fiabil al rezultatelor viitoare.

În graficul lunar de mai sus al prețului acțiunilor Boeing, acțiunea a consemnat o creștere constantă de la sfârșitul recesiunii financiare din 2008. Cu toate acestea, dat fiind faptul existenței unui risc al companiei Boeing, de pierdere sau de amânare a unor comenzi în valoare totală de 600 de miliarde de dolari aferente aeronavei sale model 737 Max, investitorii se pot arăta a fi destul de precaut în privința cumpărării de acțiuni la prețurile curente. Acest lucru ar putea conduce la apariția unui alt dezavantaj.

Să aruncăm o privire către graficul săptămânal al prețului acțiunilor Boeing:

Graficul săptămânal al acțiunilor Boeing, sursa: Admiral Markets MT5 Ediția Supremă, interval: 9 august 2015 - 18 martie 2019. Rețineți: Performanța trecută nu este un indicator fiabil al rezultatelor viitoare.

Graficul săptămânal ne relevă scăderea semnificativa a cotației de la nivelul de maxim istoric consemnat al preturilor companiei Boeing. Dacă știrile vor continua să fie negative pentru investitori, va exista riscul ca prețul acțiunilor să scadă din nou, pesemne către cel mai recent interval de tranzacționare – cel situat între cele două linii orizontale negre afișate pe grafic.

În acest caz, vânzătorii ar putea prelua controlul asupra pieței, determinând prețul acțiunilor să revină la linia inferioară orizontală de suport, situată în jurul nivelului de preț de 310 dolari. Unii traderi ar putea lua în considerare short-selling-ul (vânzarea în lipsă) acțiunii până la atingerea acestui nivel al prețului (dacă va fi atins) în timp ce alți traderi ar putea lua decizia să aștepte să cumpere, dacă și când piața va scădea la 310 dolari.

Traderii pot lua în considerare utilizarea unor strategii simple bazate pe acțiuni, pentru posibile niveluri de intrare, pentru ordine de tipul stop-loss și pentru niveluri țintă. De exemplu, un model popular de acțiune a prețului este „pin bar reversal". Acesta apare atunci când o bară a graficului face un nou minim, dar apoi începe să recupereze și ajunge la o închidere situată în jumătatea superioară a barei.

La începutul săptămânii din 30 decembrie 2018, prețul acțiunilor Boeing s-a constituit într-o astfel de formațiune de inversare de trend (pin bar reversal). Traderii ar fi putut plasa o serie de ordine de cumpărare pe maximul acestui bar, adică la 328,41 dolari. Un ordin de tipul stop-loss ar fi putut fi plasat la un nivel inferior barei, adică la 309,31 dolari.

Cu 10 loturi, adică 10 acțiuni, ca dimensiune a poziției, aceasta ar fi condus la o pierdere de 191 de dolari dacă s-ar fi declanșat deschiderea de poziție și, apoi, declanșarea ordinului de tip stop-loss și, automat, închiderea poziției. În schimb, în situația de față, prețul acțiunilor a continuat să crească. Țintirea următoarei linii orizontale superioare, la 372 de dolari, ar fi putut avea ca rezultat un profit de 435 de dolari pe 30 ianuarie 2019.

Concluzie

Aflându-ne, deci, în situația probabilă de a avea parte de o creștere a volatilității aferente prețului acțiunilor Boeing, cum veți tranzacționa aceste titluri?

Disclaimer: datele furnizate oferă informații suplimentare privind toate analizele, estimările, prognozele, previziunile sau alte evaluări sau informații similare (denumită în continuare "Analiză") publicate pe site-ul Admiral Markets. Înainte de a lua orice decizie de investiție, vă rugăm să acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:

1. Analiza este publicată numai în scopuri informative și nu poate fi interpretată în nici un fel ca recomandare sau recomandare de investiții;

2. Orice decizie de investiție este luată de fiecare client individual, în timp ce Admiral Markets nu este răspunzătoare pentru nicio pierdere sau daună rezultată în urma unei astfel de decizii, indiferent dacă este sau nu bazată pe o analiză;

3. Fiecare analiză este pregătită de un analist independent (Jens Klatt, Trader și Analist Profesional), pe baza estimărilor personale;

4. Pentru a se asigura că interesele clienților vor fi protejate și obiectivitatea Analizei nu va fi afectată, Admiral Markets a stabilit proceduri interne relevante pentru prevenirea și gestionarea conflictelor de interese;

5. În timp ce toate eforturile rezonabile sunt luate pentru a se asigura că toate sursele Analizei sunt fiabile și că toate informațiile sunt prezentate cât mai mult posibil într-o manieră inteligibilă, în timp util, precisă și completă, Admiral Markets nu garantează exactitatea sau completitudinea niciunei informații conținute în analiză. Cifrele prezentate se referă la faptul că orice performanță din trecut nu este un indicator fiabil al rezultatelor viitoare;

6. Conținutul Analizei nu trebuie interpretat ca o promisiune, garanție sau implicare expresă sau implicită de către Admiral Markets că clientul va profita de strategiile din aceasta sau că pierderile aferente pot fi sau vor fi limitate;

7. Orice fel de performanță anterioară sau modelată a instrumentelor financiare indicate în cadrul publicației nu trebuie interpretată ca o promisiune, garanție sau implicare expresă sau implicită de către Admiral Markets pentru orice performanță viitoare. Valoarea instrumentului financiar poate crește și scădea, în timp ce păstrarea valorii activului nu este garantată;

8. Proiecțiile incluse în Analiză pot fi supuse taxelor, impozitelor sau altor taxări suplimentare, în funcție de subiectul publicației. Lista de prețuri aplicabilă serviciilor oferite de Admiral Markets este disponibilă public pe site-ul Admiral Markets.

Produsele cu efect de levier (inclusiv contractele pentru diferență) sunt speculative și pot duce la pierderi sau profit. Înainte de a începe tranzacționarea, trebuie să vă asigurați că înțelegeți toate riscurile asociate.

Avatar-Admirals
Admirals O soluție completă pentru cheltuieli, investiții și gestionarea banilor

Mai mult decât un broker, Admirals este un centru financiar care oferă o gamă largă de produse și servicii financiare. Facem posibilă abordarea finanțelor personale printr-o soluție all-in-one pentru investiții, cheltuieli și gestionarea banilor.